۱۹.۴.۹۵

نفوذ تفکرات انحرافی درون حرکت ملی!




سالهاست که رژیمهای نژادپرست پهلوی و جمهوری اسلامی ، تمامی شیوه های ضد انسانی خود را بکار گرفتند تا بتوانند، موجودیت ملت سرفراز ترک آذربایجانی را انکار نمایند، اما تمامی این سیاستهای راسیستی که عموما با کمک برخی دول خارجی به اجرا گذارده شد، نه تنها نتوانست خللی در حفظ و حراست هویت ملتمان بوجود آورد، بلکه باعث شکل گیری جریانی گردید که اینک بنام جنبش هویت طلبانه آذربایجان جنوبی در عرصه سیاسی ، زندانی بنام ایران ، خاری در چشم راسیستهای رنگارنگ گشته، جنبشی که به یمن خون شهیدان قهرمان و اسیران سرفراز و فعالان اندیشمند و غیرتمندش ، از مرحله بیداری و مقاومت به مرحله نهائی ، رهائی گام نهاده و دور نیست که آرزوی ملتمان در تحقق حق تعین سرنوشت راعملی سازد.
اما متاسفانه بعد از قیام شکوهمند خرداد و عقب نشینی تاکتیکی رژیم و سکوت معنا دار حامیان به ظاهر مخالف رژیم در عرصه جهانی و منطقه ای، حرکت ( بویژه در خارج) به نوعی دچار سکون و سردر گمی و اختلافات درونی گشته.
تفاوتهای فکری و جدلهای ایدئولوژیکی- سیاسی هر چند لازمه دمکراسی و پولورالیسم سیاسی- فرهنگی و ... هر جامعه ای است ، اما متاسفانه در رابطه با حرکت ملی به خاطر دخالتهای برخی دول استعماری و رژیم راسیستی حاکم از حالت طبیعی خارج و مانع پیشرفت آن در تمامی عرصه ها گشته، چرا که چهره ای متفاوت و متضاد از آن ارائه میگردد که تماما با اهداف و آرمانهای آن بیگانه میباشد.
جنبش هویت طلبانه آذربایجان جنوبی همچنان که از نامش پیداست ، مبارزه ای حق طلبانه و مبتنی بر قوانین حقوق بشری وتمامی میثاقهای شناخته شده بین المللی است ، یعنی حرکتی است انسانی ،ضد اشغالگری،ضد نژادپرستی، عدالت جویانه، برابری طلبانه. حال آنکه عده ای بنام حرکت ملی با در دست داشتن برخی امکانات !!!،سعی در تحمیل عقاید و متدهای مبارزاتی خویش بر کل حرکت داشته و هر حرکت دگر اندیشی را که برخلاف خط و خطوطشان باشد را تخطئه مینمایند ،
باید قبول کنیم که خواست حرکت ملی ،استفاده از تمامی امکانات جهت نیل به رهائی است ، فعالان و پیشگامان حرکت به جای اختلاف و نفی همدیگر ، میبایستی با اتحاد و همدلی مانع سواستفاده دشمن مشترک گردند ، نیم نگاهی به حرکتهای مشابهه میتواند ما را در یافتن راههای و شیوه های مناسب یاری رساند.
استفاده ازفن دیپلماتیک، نفوذ عملی به کانونهای حقوق بشری و جلب حمایت جهانی ،ارتباط با مدیای تاثیر گذار،ارتباط با اندیشمندان آزادیخواه جهان، حمایت از جنبشهای کارگری و حقوق زنان آذربایجان جنوبی ، شرکت و سازماندهی حرکتهای اعتراضی مردمی و مقاومت مشروع و... تا اخراج اشغالگران و توسعه طلبان از سرزمینهای تاریخیمان متدهایی هستند که طیفهای مختلف حرکت به فراخور امکانات و برنامه خود با استفاده از آنها ، به استراتژی رهائی آذربایجان جنوبی کمک میکنند.
استقلال آذربایجان جنوبی و تغیر جغرافیای سیاسی و ژئوپولوتیک منطقه طبعا به ضررمنافع برخی دول استعماری و رژیم دست ساز آریا محور و به سود ملل تحت ستم زندانی بنام ا ی ران میباشد.
به همین دلیل آزادیخواهان و هویت طلبان آذربایجان بایستی مرز خود را مشخص نمایند ، ایران محوری ویا آذربایجان محوری !!، انتخاب متد مبارزاتی نیست ، بلکه خط قرمز آزادیخواهی و مانقورتی است ، اجازه ندهیم هر تفکری بنام جنبش ملی – دمکراتیک آذربایجان جنوبی به موج سواری و ماموریت ننگین خود ادامه دهند.
حرکت ملی آذربایجان تابع اصولی است که هیچ کس قادر به تغییر آن به میل و سلیقه خود نمی باشد، از ان جمله:
۱-جنبش ملی آذربایجان جنوبی ضد نژادپزستی است!
۲- جنبش آذربایجان به پولورالیسم سیاسی، فرهنگی ، ایدئولوژیکی اعتقاد دارد!
۳- جنبش ملی آذربایجان ماهیتا برابری طلبانه میباشد!
۴-حرکت ملی، مدرن ، ضد ارتجاعی ، مدافع حقوق و برابری زن و مرد و پایبند حقوق شناخته شده بین المللی است!
۵- حرکت ملی آذربایجان ماهیتا مستقل و ضد هر گونه وابستگی است چرا که خو قربانی رژیمهای دست ساز بوده و هست!
۶- حرکت ملی آذربایجان اعتقاد عمیق به حقوق بشر و احترام عملی به آن دارد ، چرا که خود قربانی نقض شدید حقوق انسانی خود توسط راسیسم فارس میباشد!
۷-حرکت ملی همچنان که از نامش پیداست ، مختص یک صنف و گروه و ایدولوژی نیست ، چرا که همه با تمام امکانات در پی رهائی از رژیم اشغالگر و تشکیل دولتی مستقل میباشند.
۸- حرکت ملی مخالف اختلافات و برتری و توسعه طلبی های قومی است چرا که خود قربانی این اندیشه ضد انسانی بوده و شاهد عواقب چنین سیاستهائی است ، به همین دلیل قصد ندارد در آینده سرمایه های ملی و دسترنج ملتش را به جا ی آبادانی و رفاه عمومی ، بنام تامین امنیت ، خرج خرید تسلیحات نماید!
۹- حرکت ملی با استقاده از تمامی امکانات خود ، با استناد به قوانین بین المللی و با بکارگیری متدهای متنوع تا رسیدن به رهائی و اخراج اشغالگران و توسعه طلبان تازه به دوران رسیده به مبارزه بی امان ادامه خواهد داد.
زنده باد مبارزه آزادیبخش ملت سرفراز و غیرتمند آذربایجان جنوبی!

۰۵.۰۴.۱۳۹۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر